PECHHULPSERVICE EUROPA INCL AVS PRIVILEGEPAS €49,95 EURO

Roetfilter reparatie en aanpassingen / Roetfilter storingen.

Vrijwel alle VAG TDI motoren vanaf medio 2006 zijn voorzien van een roetfilter, ook wel DPF genoemd (Diesel Partikel Filter).                                                     roet 1 roet 2roet 1.1

Het filter zorgt er voor dat roetdeeltjes uit de uitlaatgassen te scheiden en de overige gassen door te laten, dit heeft als resultaat dat 99% van de roetuitstoot uit de uitlaat voorkomen wordt.

Regenereren.

Gemiddeld genomen raakt het roetfilter elke 1000 km verzadigd. Het motormanagement start vervolgens het regeneratieproces.
Tijdens deze regeneratie worden de opgeslagen roetdeeltjes verbrand. Om dit te kunnen bewerkstelligen moet de uitlaatgastemperatuur tijdelijk verhoogd worden tot 600 a 750 °C. Deze hoge temperatuur wordt bereikt door tijdens het normale functioneren van de motor een beetje dieselbrandstof tijdens de uitlaatslag te injecteren. Deze brandstof verbrand mee en doet de uitlaatgastemperaturen flink stijgen.
Regenereren kost dus wat extra brandstof.

Defecte Roetfilters of DPF 's.

Regelmatig komen we TDI modellen tegen waarvan het DPF defect geraakt is, veelal door een verhoogde roetuitstoot van de motor en/of het rijden van veelal korte afstanden. Bij het rijden met een koude motor ontstaat er meer roetuitstoot en raakt het filter eerder verzadigd. Omdat het filter bij de korte afstanden ook niet op temperatuur komt, verbranden de roetdeeltjes niet en ontstaat er veel tegendruk in het roetfilter.

roet 3

Voordelen roetfilter / DPF reparatie en aanpassingen.  

Lager brandstofverbruik
Geen regeneratieprocessen meer
Hogere prestaties (sneller opspoelen van de turbo)
Meer vermogen van de motor
Lagere uitlaatgastemperaturen
Lagere uitstoot van schadelijke uitlaatgassen

 

Kosten Roetfilter / DPF delete software.

Wij kunnen er voor zorgen dat zowel het regeneratieproces, als de storingen die het verwijderen van het roetfilter en zijn sensoren opleveren, verholpen worden.

Daarmee is een APK keuring met aangepast roetfilter/ DPF geen probleem.

Software aanpassing meerprijs bij tuning (EDC16): € 250,=                                                                                                                                                                                         Software aanpassing meerprijs bij tuning (EDC17): € 300,=

Software aanpassing prijs zonder tuning (EDC16): € 400,=
Software aanpassing prijs zonder tuning (EDC17): € 500,=

Prijzen zijn zonder aanpassingen en werkzaamheden aan het roetfilter / DPF. Dit is afhankelijk van type auto en motor. Wij plaatsen dan een RVS DPF-vervanger.

Voor meer prijzen en mogelijkheden neem gerust contact met ons op.

roet 4

Volg ons op Facebook!

AVS